۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

حریم خصوصی و آبروی افراد: جدیدترین عکس‌های الناز، بهناز، ساناز، شهناز، گلناز، مهناز و ...!

آی بدو فیلم فلان... آی بیا سی‌دی عکس‌های بهمان... فیلم از فلان چیز... عکس از فلانی و بهمانی... کلیپ خفن!... عکس‌های توپ توپ از فلانی...

وجدانت را قاضی قرار بده و ببین این کاری که می‌کنی، نامش چست. آبرو، حیثیت، فیلم‌ها و تصاویر خانوادگی و خصوصی افراد وسیله تفریح، سرگرمی و کسب درآمد نیست. لطفاً خودتان را به جای آن افراد تصور کنید. چه حالی به شما دست خواهد داد؟

حریم خانوادگی و خصوصی افراد چه جایگاهی در جامعه ایران دارد؟ پاسخ این پرسش با توجه به رفتارهای بعضی از افراد در جامعه ما، در یک ضرب المثل معروف خلاصه شده است: مرگ خوب است، اما فقط برای همسایه! این دقیقاً طرز فکر و رفتاری است که در بین بعضی‌ها مشاهده می‌شود. افرادی که دوست ندارند هیچکسی وارد حریم خصوصیشان شود، اما مرتب به دنبال تهیه فیلم و تصاویر خصوصی و خانوادگی دیگران هستند. بعضی‌هایشان هم به کار خود افتخار می‌کنند و آرشیوی از تصاویر و فیلم‌های دیگران را بر روی گوشی موبایل خود، کامپیوتر و یا سایر دستگاه‌ها ذخیره می‌کنند و یا اقدام به انتشار و پخش از طریق اینترنت و قراردادن بر روی وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌کنند. همچنین گروهی پا را فراتر گذاشته و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. یعنی چوب حراج زدن به آبروی افراد، اصول اخلاقی و انسانیت. بیشتر قربانیان این پدیده شوم هم زنان و دختران و یا افرادی هستند که مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته‌اند.

متأسفانه این رفتار در جامعه ما (چه واقعی و چه مجازی) وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار نمود. اما مسئله مهم این است که ما در برابر آن چه کار کنیم و چه رفتاری را در پیش بگیریم؟ راه حل‌های زیادی وجود دارد. بهترین روش، کار اخلاقی - فرهنگی است. همچنین تلاش در جهت گسترش اخلاق در فضای مجازی. راه دیگر استفاده از امکانات و بسترهای قانونی است. یک روش خوب دیگر هم ارسال گزارش تخلف و سوءاستفاده (Report Abuse) به مدیران و مسئولان وب‌سایت‌ها، سرویس دهندگان وبلاگ و انجمن‌هایی است که چنین محتویاتی در آن‌ها قرار داده شده است. امید است که همگی با کمک و همکاری با هم، برای اصلاح و پیشرفت جامعه، کار و تلاش کنیم. بی‌تفاوتی نسبت به این مسائل، عدم واکنش و خنثی بودن در برابر آن‌ها، در نهایت به ضرر همه خواهد بود.

5 نظرات:

رضا حبیبی گفت...

سلام
خوشحالم از وجود شما دوست عزیز با همچین طرز فکری استفاده کردیم

رضا حبیبی گفت...

سلام
خوشحالم از وجود شما دوست عزیز با همچین طرز فکری استفاده کردیم

ناشناس گفت...

درود بر شما
خوشحالم که در این وانفسای دادوفریادهای سیاسی کسانی هم هستند که از راه های اصولی و درست به اخلاق و انسانیت می اندیشند.
ازاین پیام نغز که حرف دل من و بسیاری دیگر است سپاسگزارم
علی

وب نورد گفت...

رضا حبیبی گرامی و علی عزیز، تشکر و سپاس فراوان.

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم - من اين مطلب رو از جايي برداشتم كه لينك شما ذكر نشده بود.
4DEMO.TK